הבייבי יוגה היא שפה.
שפה המאפשרת תקשורת עם תינוקנו שרק נולד ואנו לא תמיד מבינות אותו.
שפה המועברת דרך הגוף של התינוק ודרך הגוף שלנו כאימהות.
תינוקנו חווה את התחושות הפנימיות שלנו ומגיב להם ועלינו כאימהות לחוש את תינוקנו ולהגיב אליו בהתאם.

העובר הוא יצור תנועתי. ברחם הוא זז לא הפסקה; עם כל תנועה שלך הוא נע וחווה נענוע רתמי בלתי פוסק וכשאת היית במנוחה הוא זז, בועט ושוחה בעצמו.
עם הלידה התנועתיות הבלתי פוסקת הזו נעצרת בבת אחת.
אסור לשכוח כי מבין היונקים אצל האדם ההיריון הוא הקצר ביותר והולד של האדם הוא החיה היחידה בטבע שלוקח לה כ"כ הרבה זמן להיות עצמאי. זאת מכיוון, שאין באפשרותנו מבחינה פיזיולוגית לשאת הריון ארוך יותר.
לכן יש להתייחס לחודשים הראשונים שאחרי הלידה כהמשך ישיר לתקופת העוברות. לתקופה בה העובר חווה נענוע בלתי פוסק, תחושת ביטחון תמידית, לא חש חום גדול מדי או קור ולא חש רעב.

יש להבין כי עם הלידה העובר עובר טלטול היוצר חששות מעולם לא מוכר.
דרך הבייבי יוגה אנו יכולות להקל על המעבר ועל ההסתגלות לעולם החדש. על ידי המגע: העיסוי ותרגילי הבייבי יוגה, היוצרים ומאפשרים לו תנועה.
התנועה היא הבסיס המוכר והמרגיע של התינוק. זאת הסיבה שהם רוצים שנעמוד ונלך ולא נאחז בהם בישיבה. זאת הסיבה שהם אוהבים טיול בעגלה ובוכים כשהעגלה נעצרת או כשהאוטו עוצר ברמזור.
דרך הבייבי יוגה אנו חוזרות לתנועתיות המוכרת לעובר. לתנועתיות שעוזרות לו להסתגל לעולם בקלות.

לבייבי יוגה השפעות רבות על התינוק:

  • מעבר לחשיבות הקשר שהוזכר ולהסתגלות של התינוק תרגול בייבי יוגה מחזק ותומך בהתפתחות התקינה של התינוק
  • תרגול רציף עוזר בהגמשת המפרקים ושמירה על טונוס שרירים נכון
  • התנועה משפרת את זרימת הדם ולכן משפרת את תפקוד המערכת החיסונית
  • הפיתולים, העיסוי ותרגילים נוספים משפרים את התנועתיות של המעיים ולכן עוזרים להקל על תופעת הקוליק המתלווה לחודשיו הראשונים של העובר
  • התנוחות ההפוכות עוזרות מרוממות את מצב רוחו של התינוק
  • עידוד חציית קו אמצע כהכנה להיפוך וגלגול
  • דרך תרגול הבייבי יוגה והעיסוי אנו חושפות את התינוק למנחי בטן שונים ידידותיים יותר ועל ידי כך עוזרים לתינוק לחזק את חגורת הכתפיים ושרירי הגב כהכנה לזחילה

השפעות תרגול הבייבי יוגה על האם:

אנו האימהות בחודשים הראשונים ללידה משרתות ככלי עבור התינוקות: כלי נשיאה, כלי הזנה, כלי שדואג לכל צרכיהם.
אנו צריכות לזכור כי ישנה חשיבות רבה לדאוג גם לעצמנו הן מבחינה פיזית, תזונתית והן מבחינה אנרגטית.
אחרי ההירון והלידה הגוף ספג טראומה ולוקח לו זמן רב להשתקם. ההנקה או האכילות לילה תכופות מעייפות את הגוף. מורידות את רמת האנרגיה שלנו  וגורמות לא פעם לכאבי גב או כאבי פרקים שונים.
בסדנת הבייבי יוגה אנו שמות דגש רב על האם מבחינה פיזיולוגית.
אנו לומדות יציבה נכונה ומנחי נשיאה נכונים של התינוקות על מנת למזער את כאבי הגב וכן לומדות תרגילים לחיזוק ושיקום רצפת האגן והבטן.

השפעות הבייבי יוגה על הקשר בין האם לתינוק:

אמא מרוצה=תינוק מרוצה

הילדים שלנו הם השיקוף שלנו. ככל שהשנים עוברות דבר זה נהיה בהיר יותר בקשר עם ילדינו.

היוגה מלמדת הקשבה, פיתוח מודעות. ראשית כלפי הדבר הגס ביותר שיש לנו- הגוף הפיזי שלנו ומשום אותה מודעות מחלחלת פנימה לרבים עומקים יותר בהוויה שלנו ומפתחת מודעות גם כלפי הסביבה שלנו.

בסדנת בייבי יוגה יש מקום רב לנסות להגמיש את התודעה שלהו כלפי איך דברים אמורים להתנהל וניסיון לקבל אותם כפי שהם. הרבה פעמים מתוך הקבלה, התינוק חווה שטק אצל האם. שקט שמאפשר לו להירגע.

זה בסיס הקשר בנינו לבין ילידנו. להבין כי התגובות שלנו, המחשבות שלנו, הרגשות שלנו. פנימיים ולא מודעיים נקלטים אצל התינוקות והילדים והם מגיבים אליהם בהתאם.

אנו לומדות או נזכרות, שאפשר לנשום. השנימה מרגיעה אותנו האימהות קודם כל ואז גם את התינוקות.

 

סדנת הבייבי יוגה מתקיימת בקבוצת קטנות בסטודיו של מיכל בכרכור.

לפרטים נוספים על הסדנא הקרובה:
מיכל – 052.8725872